Rettidighed

Årsrapport 2015

Årsrapport 2015

Læs mere om Banedanmarks resultater i 2015.

Se årsrapporten 2015 herSe årsrapporten 2015 her

Grønt regnskab 2015

Grønt regnskab

Læs mere om Banedanmarks grønne indsats i 2015.

Se Grønt regnskab 2015 herSe det grønne regnskab for 2015 her


Rettidighed banner

Kunderettidighed
I 2015 gik Banedanmark og DSB over til at opgøre rettidigheden i kunderettidighed. Det er togets rettidighed vægtet med antallet af passagerer i toget, så et tog i myldretiden med mange passagerer tæller mere end et tog med få passagerer.

Tidligere blev der målt på togrettidighed målt ud fra andelen af tog, der ankom rettidigt inden for 4:59 minutter på fjernbanen og 2:29 minutter på S-banen. Sidste år blev det ændret til 2:59 minutter for både fjern- og S-banen. 

Fjernbanen
I 2015 lå kunderettidigheden på fjernbanen på 79,3 procent, hvilket svarer til 2,2 procentpoint under årskravet på 81,5 procent i Banedanmarks kontrakt med Transport- og Bygningsministeriet og også lavere end den beregnede kunderettidighed på fjernbanen i 2014.



Grafen viser rettidigheden fordelt på måneder i 2015.

S-banen
Kunderettidigheden på S-banen lå på 94,9 procent, hvilket er 1,9 procentpoint over årskravet på 93,0 i Banedanmarks mål- og resultatplan. Resultatet er højere end den beregnede kunderettidighed på S-banen i 2014.



Grafen viser rettidigheden fordelt på måneder i 2015.

Rettidighed 2015

Banedanmark - Amerika Plads 15 - 2100 København Ø - Tlf. 8234 0000 - banedanmark@bane.dk - CVR 18632276