S-banen 2018

Sådan opgør vi punktlighed i 2018

I henhold til vores kontrakt med Transport- og Bygningsministeriet opgør vi kundepunktlighed for den statslige jernbane på fjernbanen og på S-banen. Kundepunktligheden for S-banen skal være minimum 92,3%.

Kundepunktlighed måles som andelen af rettidige rejser i forhold til antallet af rejser, som er afviklet med en rejsetid, som er mindre end 3 min. i forhold til den planlagte rejsetid.

Der indgår en rutevalgsmodel som del af opgørelsesmetoden på kunderettidighed. Den sikrer, at der tages forbehold for, at kunder i det centrale afsnit på S-banen (f.eks. mellem Svanemøllen og København H.) har mange alternative ruter at vælge imellem i tilfælde af, at et tog bliver aflyst.

Med S-banen menes den del af den storkøbenhavnske jernbane, der opereres af DSB med linjerne A, B, Bx, C, E, F og H.

S-banen Kundepunktlighed
(mål 92,3 %)
Togpunktlighed Banedanmarks ansvar
(Max. 2,5 %)
Jernbanevirksomhedens
ansvar
Eksterne forhold
januar 94,6 % 96,1 % 2,7 % 0,8 % 0,5 %
februar 93,2 %  95,0 %  1,4 %  2,6 %  1,0 %
marts  94,5 %   96,3 % 0,8 %  1,1 %  0,1 % 
april  91,0 %  94,6 %  2,2 %  1,5 %  1,7 % 
maj  90,3 %  93,8 %  3,6 %  1,9 %  0,9 % 
juni  94,4 %  96,0 %  3,0 %  0,7 %  0,3 % 
juli  96,0 %  97,3 %  1,3 %  0,7 %  0,7 % 
august  95,8 %  97,2 %  1,0 %  0,8 %  1,0 % 
september  94,3 %  96,1 %  1,5 %  1,0 %  1,4 % 
oktober  92,7 %  95,0 %  2,7 %  1,6 %  0,6 % 
november  84,8 %  90,6 %  2,5 %  5,7 %  1,2 % 
 december 89,9 %  94,0 %  1,5 %  3,1 %   1,4 %