Sporarbejdet mellem Valby og København H forlænges til tirsdag morgen

Banedanmark er i gang med at forny de slidte spor på Danmarks mest befærdede strækning, S-togsstrækningen mellem Valby Station og Svanemøllen Station. Her er skinnerne meget slidte og sporets tilstand er meget dårlig. Sporarbejdet forlænges til tirsdag morgen Siden Store Bededag har Banedanmark gennemført noget af den planlagte sporarbejde på strækningen Valby København H for at undgå nedbrud på skinnerne i fremtiden. Det har givet reduceret drift på S-banen siden Store Bededag og igennem Kristi Himmelfartsferien.

"Vi haft en række udfordringer, som tilsammen har betydet at selve arbejdet på strækningen er forsinket 24 timer. Der har for eksempel været problemer med at få skærver ind og nogle sveller som skulle omplaceres. Kombineret med en række andre mindre udfordringer, har det ikke været muligt for at os at indhente forsinkelsen" siger Jens Ole Kaslund, projektdirektør i Banedanmark og fortsætter:

"Vi beklager de ekstra gener overfor passagererne og vi arbejder på højtryk så vi kan køre efter den normale køreplan fra tirsdag morgen" siger Jens Ole Kaslund, projektdirektør i Banedanmark

På grund af det forsinkede sporarbejde kører S-togene efter en ændret køreplan mandag den 29. maj. Det anbefales derfor at man tjekker Rejseplanen og holder sig opdateret på dsb.dk.

Der kører færre S-tog end normalt og derfor kommer pladsen til at være trang.
Rejseplanen er fra i aften søndag kl. 20 opdateret med nedenstående ændringer gældende for i morgen mandag.

Trafikoverblik:

Linje A kører mellem Køge og Farum hvert 10. minut.
Linje B kører mellem Høje Taastrup og København H hvert 20. minut og igen mellem København H og Hillerød hvert 10. minut. Linje B er desuden eneste S-tog mellem Valby og København H.
Linje C kører mellem Frederikssund og Valby hvert 10. minut. Kunderne, der skal længere end Valby, kan med fordel skifte til metroen i Vanløse.
Linje F kører mellem Ny Ellebjerg og Klampenborg hvert 10. minut.
Linje Bx, E og H er aflyste.
DSB indsætter de overskydende vogne på de resterende linjer, men pladsen kommer under alle omstændigheder til at være trang, fordi der kører færre S-tog end normalt.

For yderligere oplysninger kontakt Banedanmark presse på tlf: 8234 1313