S-banen 2017

Sådan opgør vi punktlighed i 2017
 
I henhold til vores kontrakt med Transport- og Bygningsministeriet opgør vi kundepunktlighed for den statslige jernbane på fjernbanen og på S-banen. Kundepunktligheden for S-banen skal være minimum 92,3%.
 
Kundepunktlighed måles som andelen af rettidige rejser i forhold til antallet af rejser, som er afviklet med en rejsetid, som er mindre end 3 min. i forhold til den planlagte rejsetid.
 
Der indgår en rutevalgsmodel som del af opgørelsesmetoden på kunderettidighed. Den sikrer, at der tages forbehold for, at kunder i det centrale afsnit på S-banen (f.eks. mellem Svanemøllen og København H.) har mange alternative ruter at vælge imellem i tilfælde af, at et tog bliver aflyst.
 
Med S-banen menes den del af den storkøbenhavnske jernbane, der opereres af DSB med linjerne A, B, Bx, C, E, F og H.

 

S-banen Kunde-punktlighed
(mål 92,3 %)
 Tog-punktlighed Banedanmarks ansvar
(Max. 2,5 %) 
Jernbane-virksomhedens
ansvar 
Eksterne forhold 
januar   95,2 %  96,5 %  1,6 %  1,0 %  0,8 %
 februar  89,6 %  93,6 %  3,7 %  1,6 %
 1,1 %
 marts  93,1 %  95,1 %  3,0 %   0,7 %  1,1 %
 april  95,1 %  96,9 %  1,4 %  1,1 %
 0,6 %
 maj   87,5 %  94,5 %  3,0 %  1,3 %  1,2 %
 juni  91,4 %  94,7 %  3,3 %  1,4 %  0,7 %
 juli  91,2 %  96,9 %  2,0 %  0,9 %  0,3 %
 august  86,9 %  95,4 %  2,8 %  1,0 %  0,8 %
 september  90,9 %  93,1 %    5,2 %  1,1 %  0,6 %
 oktober  95,1 %  96,5 %  1,4 %  0,9 %  1,2 %
 november  94,7 %  96,2 % 2,0 %   1,1 %  0,6 %
 december  89,1 %  92,2 %  3,7 %  2,4 %  1,6 %